Jadłospis

Jadłospis

Śniadania białkowo-tłuszczowe

1. Jajecznica na szynce, ser pleśniowy, pomidory. 

2. Tuńczyk z puszki w sosie własnym (sardynki, inne ryby w oleju), główka zielonej sałaty (można pokroić, dodać ryby w sosie, odrobinę octu lub soku z cytryny, soli, wymieszać), jajko na twardo, pomidor.

 

Śniadania węglowodanowo-białkowe

1. Marmolada owocowa bez cukru lub mus owocowy, jogurt o zaw. tłuszczu 0 %. 

2. 1/2 szklanki musli (rodzaj płatków o różnych smakach-dostępnych w sklepach lub innych –oprócz kukurydzianych), 1/2 szklanki mleka.

 

Obiady

Pulpety z ryby

- 100G FILETÓW Z DORSZA LUB INNEJ RYBY 

- MAŁA CEBULA 

- BIAŁKA 

- ŁYŻKA POSIEKANEJ NATKI PIETRUSZKI 

Rybę zemleć lub bardzo drobno posiekać, wymieszać z posiekaną cebulą, pianą z białek i natką. Doprawić do smaku. Uformować z masy małe pulpeciki i wrzucać na wrzątek. Gotować kilka minut. Podawać z warzywami, polane jogurtem naturalnym doprawionym czosnkiem .

 

Kotleciki wołowe, surówka z zielonej fasolki 

- 150G WOŁOWINY 

- BIAŁKO 

- ZĄBEK CZOSNKU

- ŚWIEŻE LUB SUSZONE ZIOŁA

Mięso zemleć lub drobniutko posiekać. Doprawić do smaku ziołami albo zmiażdżonym czosnkiem. Białko ubić na sztywną pianę, wymieszać z mięsem . Z masy formować niewielkie kotleciki. Smażyć krótko na małej ilości tłuszczu.

 

Kolacje białkowo-tłuszczowe

 

1. Parówki drobiowe na gorąco, sałata, pomidor, rzodkiewka. 

2. Filet z dorsza (inna ryba) pieczony w folii, sałatka z gotowanych jarzyn skropiona sokiem z cytryny.

 

Kolacje węglowodanowo-białkowe

 

1. Pieczone pomidory, fasola gotowana z łyżeczką masła, jogurt naturalny lub makaron al’dente - lekko twardawy z sosem pomidorowym i bazylią.

2. Sałatka z gotowanych warzyw z kotletami sojowymi.